INGLÉS 2°C



VIRTUAL CLASSES SECOND TERM

MAY 28th

LESSON FOURTEEN

TOPIC: DAILY ROUTINE: EVALUATION ACTIVITY

1. Students will print or copy in the notebooks the following evaluation activity:

https://drive.google.com/file/d/1Vz-zch5mhiyyP45pkIXqZu4VbGwHS-Ly/view?usp=sharing

TOMAR FOTO Y ENVIAR AL CORREO HASTA EL DÍA  1 DE JULIO SIN FALTA.

LILIANA PAEZ
English Teacher


MAY 26th

LESSON THIRTEEN 

TOPIC: DAILY ROUTINE REVIEW VIDEO CALL

Liliana Páez le está invitando a una reunión de Zoom programada.
Tema: CLASE VIRTUAL 2°C
Hora: 8:00 a.m. 26-05-2020
Unirse a la reunión Zoom
https://us04web.zoom.us/j/7429239847?pwd=R3d6MGVYdzNRY3h4d0JZUjZaZHFkdz09
ID de reunión: 742 923 9847
Contraseña: 9nRTvE


MAY 21st

LESSON TWELVE

TOPIC: DAILY ROUTINE PRCTICE ACTIVITY.

1. Students will watch the video about the topic:
https://www.youtube.com/watch?v=qD1pnquN_DM

2. After watching the video, students will write your own daily routine in the notebook to form the vocabulary. Draw them. (ENVIAR AL CORREO)

3. Students will copy and complete the activity in the notebook:

Daily Routines ESL Word Search Puzzle Worksheets For Kids (con ...
SE DEBE ENVIAR AL CORREO SOLO EL PUNTO NÚMERO 2 HASTA EL 26 DE MAYO

LILIANA PÁEZ 
English Teacher

MAY 19th

LESSON ELEVEN

TOPIC: DAILY ROUTINE VIDEO CALL


Liliana Páez le está invitando a una reunión de Zoom programada.
Tema: CLASE VIRTUAL 2°C
Hora: 19 may 2020 08:00 AM Bogotá
Unirse a la reunión Zoom
https://us04web.zoom.us/j/7429239847?pwd=R3d6MGVYdzNRY3h4d0JZUjZaZHFkdz09
ID de reunión: 742 923 9847
Contraseña: 9nRTvE


MAY 14th
  
LESSON TEN: ACTION VERBS: EVALUATION ACTIVITY

1. Students will print or copy in the notebooks the following evaluation activity:

https://drive.google.com/file/d/1vgKPxLbgKvtI1lYgTpjv_75oQ3V1zjTS/view?usp=sharing

TOMAR FOTO Y ENVIAR AL CORREO HASTA EL DÍA 18 DE MAYO

LILIANA PAEZ
English Teacher


MAY 12nd

LESSON NINE

TOPIC: ACTION VERBS: VIDEOS

Buen día, a continuación los links de los vídeos trabajados en el encuentro del día de hoy.

https://www.youtube.com/watch?v=-ozG4PFFP5A&t=43s

https://www.youtube.com/watch?v=4c6FyuetSVo&t=39s

LILIANA PÁEZ
English Teacher

                               

MAY 12nd

LESSON NINE

TOPIC: ACTION VERBS REVIEW: VIDEO CALL

Liliana Páez le está invitando a una reunión de Zoom programada.
Tema: CLASE VIRTUAL 2°C
Hora: 12 may 2020 08:00 AM Bogotá
Unirse a la reunión Zoom
https://us04web.zoom.us/j/7429239847?pwd=R3d6MGVYdzNRY3h4d0JZUjZaZHFkdz09
ID de reunión: 742 923 9847
Contraseña: 9nRTvE


LILIANA PÁEZ
English Teacher.


MAY 7th

LESSON EIGHT

TOPIC: ACTION VERBS: PRACTICE

1. Students will watch the video about the topic:

https://www.youtube.com/watch?v=4c6FyuetSVo

2. After watching the video, students will choose five verbs and write them in the notebook to form the vocabulary. Make sentences using Can/Can´t.  Draw them.

3. Students will copy and complete the activity in the notebook:

SÓLO ENVIAR EL PUNTO NÚMERO 2 AL CORREO HASTA EL DÍA LUNES 11 DE MAYO.

LILIANA PAEZ
English Teacher.


MAY 5th

LESSON SEVEN

TOPIC: ACTION VERBS: ACTIVITY

1. The students draw their own actions verbs.

EXAMPLE:

Action verbs PPT
TOMAR UNA FOTO Y ENVIAR AL CORREO HASTA EL DÍA JUEVES 7 DE MAYO

Recuerdo a los estudiantes que aún no han enviado al correo la actividad MODAL CAN EVALUATION ACTIVITY (LESSON SIX ) publicada por este medio el día 30 de abril  , tienen plazo hasta el día MIÉRCOLES 6 DE MAYO de no ser enviada ese día, ya no será recibida.
Códigos: 8-11-18-19-

LILIANA PAEZ
English Teacher.


MAY 5th

LESSON SEVEN

TOPIC: ACTION VERBS: VIDEO CALL


Liliana Páez le está invitando a una reunión de Zoom programada.
Tema: CLASE VIRTUAL 2°C
Hora: 5 mayo 2020 08:00 AM Bogotá
Unirse a la reunión Zoom
https://us04web.zoom.us/j/7429239847?pwd=R3d6MGVYdzNRY3h4d0JZUjZaZHFkdz09
ID de reunión: 742 923 9847
Contraseña: 9nRTvE

LILIANA PAEZ
English Teacher

APRIL 30th

LESSON SIX

TOPIC: MODAL CAN EVALUATION ACTIVITY

DESCARGAR/VER ARCHIVO

ESTA ACTIVIDAD DEBE SER ENVIADA AL CORREO HASTA EL DÍA LUNES 4 DE MAYO.

LILIANA PAEZ
English Teacher



APRIL 28th

LESSON FIVE

TOPIC: MODAL CAN REVIEW: VIDEO CALL


VIDEOS:
 A continuación anexo los links de los vídeos trabajados en la sesión virtual de hoy.




Liliana Páez le está invitando a una reunión de Zoom programada.
Tema: CLASE VIRTUAL 2°
Hora: 28 abr 2020 08:00 AM Bogotá
Unirse a la reunión Zoom
https://us04web.zoom.us/j/7429239847?pwd=R3d6MGVYdzNRY3h4d0JZUjZaZHFkdz09
ID de reunión: 742 923 9847
Contraseña: 9nRTvE

LILIANA PAEZ
English Teacher


APRIL 23rd

LESSON FOUR

TOPIC: MODAL CAN: NEGATIVE AND INTERROGATIVE FORMS

1Students will copy in the notebook tyhe modal can negative and interrogative conjugations







2. Students will copy in the notebook the modal can negative and interrogative structures:



NEGATIVE STUCTURE
Personal pronoun + can’t + verb + complement
Example:
She can´t play soccer
INTERROGATIVE STRUCTURE
Can + personal pronoun + verb + complement + ?
Example:
Can she play soccer?
Yes, she can
No she can´t

3. Students will write in the notebook 5 interogative sentences and 5 negative sentences according to the previous structures.

ESTA ACTIVIDAD NO DEBE SER ENVIADA AL CORREO.

LILIANA PAEZ
English Teacher

APRIL 21st

LESSON THREE

TOPIC: MODAL CAN: VIDEO CALL

INVITATION


Liliana Páez le está invitando a una reunión de Zoom programada.
Tema: Reunión Zoom de Liliana Páez Inglés 2°C
Hora: 21 abr 2020 08:00 AM Bogotá
Unirse a la reunión Zoom
 https://us04web.zoom.us/j/78363912886?pwd=UWhneklleHlFY2wwOTBmejF1ajFsdz09
ID de reunión: 783 6391 2886
Contraseña: 6VMe4h

LILIANA PAEZ
English Teacher


APRIL 16th 

VIDEO CALL AND LESSON TWO

Buenos días padres de familia y estudiantes. A continuación las indicaciones para la participar de la vídeo llamada del próximo martes 21 de abril..  Agradezco tener en cuenta las siguientes instrucciones:

  • Estar puntuales en la hora indicada.
  • Tener lista la cartuchera y  el cuaderno de inglés con las lecciones 1 y 2 ya realizadas. Recuerda que sobre esas lecciones realizaremos las explicaciones y aclararemos las dudas que tengan.
  • Participar activamente de la clase respetando el turno y la palabra del compañero y pidiendo la palabra para participar.
  • Copiar la dirección web que se indica debajo en la barra de direcciones de tu computador, seguir las indicaciones dadas en la plataforma y escribir correctamente el ID o código y la contraseña para acceder a la reunión.
  • Buena actitud y muchas ganas de trabajar y seguir aprendiendo.

CLASE VIRTUAL 2°C
Liliana Páez le está invitando a una reunión de Zoom programada.
Tema: Reunión Zoom de Liliana Páez Inglés 2°C
Hora: 21 abr 2020 08:00 AM Bogotá
Unirse a la reunión Zoom
 https://us04web.zoom.us/j/78363912886?pwd=UWhneklleHlFY2wwOTBmejF1ajFsdz09
ID de reunión: 783 6391 2886
Contraseña: 6VMe4h

LESSON TWO

TOPIC: MODAL CAN AFFIRMATIVE FORM

1.  Students will copy in the notebook the modal can conjugation in affirmative form.

                    Affirmative can They You We It She He You I can't They You We It ...
2. Students will copy in the notebook the modal can affirmative structure.



3. Students will write in the notebook five entences according to the previous structure

4. Students will copy and make the activity in the notebook.

FREE WORKSHEET - VERB CAN #

ESTA ACTIVIDAD NO SE ENVÍA AL CORREO

LILIANA PAEZ

English Teacher



APRIL 14th

WELCOME BACK!

Queridos padres y estudiantes reciban un afectuoso saludo deseando mucha salud y bendiciones a sus hogares.

El día de hoy iniciamos nuestro segundo periodo escolar. Para ello seguiremos el horario que ha sido estipulado para trabajar la asignatura, el cual se encuentra publicado en la página web de la institución.

En el caso d 2°C tenemos los días Martes (8:00 a.m -9:00 a.m) y Jueves (1:30 p.m-2:30 p.m).
La clase de los días martes serán un espacio para encontrarnos, vernos y resolver dudas e inquietudes sobre la temática que se esté trabajando así como de explicaciones sobre algún  aspecto del tema que no se haya comprendido. Esta clase la iniciaremos a partir del próximo martes; enviaré por este medio con anterioridad el link y/o la plataforma en la cual realizaremos estos encuentros.
En las clases de los días jueves, enviaremos las actividades y talleres prácticos así como la actividad evaluativa, las cuales serán trabajadas como veníamos haciéndolo en el cuaderno y se enviarán al correo solo las que se soliciten. Las actividades solicitadas serán enviadas al correo con plazo hasta el jueves inmediatamente siguiente; es decir ocho días para su realización y además con la posibilidad de aclarar dudas y dar explicaciones en la clase del martes.

Sólo por ésta semana se enviarán dos sesiones teórico-prácticas; esto con el propósito de suplir la clase o encuentro de este martes (recordemos que estas las iniciaremos la próxima semana)

Envío nuevamente el correo

arrtess20@gmail.com

Solicito ser muy puntuales en el envío de las actividades ya que esto facilitará un mejor control y toma de notas.

Agradezco nuevamente todo el empeño y responsabilidad mostrados durante el periodo anterior y los exhorto a continuar con ese mismo ánimo y entrega.

A continuación publico la primera sesión de este periodo.


APRIL 14th

LESSON ONE

TOPIC: MODAL CAN

1. Students watch the video about modal can:


2. Students copy in the notebooks the following explanatory chart about the topic:

MODAL CAN
TO EXPRESS ABILITY
He can play soccer
 Resultado de imagen de dibujos de niños jugando al fútbol | Dibujo ...

I can sing
 niñas cantando animadas - Buscar con Google | Niños cantando ...
We can read
 niño y niña de dibujos animados sentados juntos leyendo un libro ...
ASKING FOR PERMISSION
 Can I use your pencil?
Niños en la escuela prestando un lápiz - Dibustock, Ilustraciones ...


Can I eraser the board?
 Dibujos de niños escribiendo en la pizarra - Imagui
Can I go to the park?
 Niño, padre, hijo, pregunta. La ilustración de un padre pensando ...

3. Students write in the notebook five sentences using modal can to express ability.
Examples: She can play the pianno
                   They can swim



ESTA ACTIVIDAD NO SE ENVÍA AL CORREO.



MARCH 30th 

FELICITACIONES.

 Queridos padres y estudiantes de 2°C buenas noches y cordial saludo.

 Quiero felicitarlos por el compromiso, entrega, orden y responsabilidad que han tenido en la realización de las actividades programadas en la asignatura.

La gran mayoría de estudiantes ya han entregado las actividades:
1. Guía de adjetivos
2. Guía Whose is it?

Los invito a revisar cual de estas les hace falta y hacer el envío por favor.

Los siguientes códigos hacen falta por entregar, los motivo a desarrollarlas y enviarlas hasta el día de mañana están a tiempo:
Guía de adjetivos: 8-19-33
Guía Whose is it?: 5-8-11-15-19-23-29-33-34

Si alguno de los códigos mencionados ya envió la o las actividades agradezco me envíe un correo con el pantallazo de la calificación realizada por mi.

Nuevamente mis agradecimientos por su compromiso en esta situación que para todos ha sido de gran aprendizaje.

Bendecida noche y descanso
LILIANA PAEZ
English Teacher


MARCH 18th

PARA TENER EN CUENTA

Buenos días padres de familia y estudiantes, cordial saludo.

Quiero informarles que no todas las actividades que se programan deben ser enviadas al correo; sólo se enviarán aquellas que se pidan.

Para tener evidencia de las actividades realizadas en casa, se hace necesario tomar foto de cada una de ellas y crear un archivo con las fechas respectivas y el nombre del estudiante o la estudiante y enviarlo al correo (arrtess20@gmail.com) los días viernes.

Aprovecho para agradecer la disponibilidad, la colaboración y el empeño mostrado en la realización de estas actividades.

LILIANA PAEZ
English teacher.



MARCH 17th

Good morning parents and students.

The activities corresponding to the English subject , will be uploaded on the blog according to the usual class schedule:

2° grade C: Tuesday, Wednesday and Thursday

Thanks for your valuable collaboration.

LILIANA PAEZ
English teacher.



ENGLISH VIRTUAL ACTIVITIES

MARCH 26th

LESSON SIX

PROFESSIONS:

1. Watch the video about professions:
https://www.youtube.com/watch?v=r6Oxqyd5qUw&t=9s

2. Copy in your notebook the profession according to the video and create the vocabulary

3. Choose five professions and draw it or cut and paste images in your notebook.

4.  Write and do the following activity in your notebook.

Ficha interactiva Jobs - Write

5. Practice and play the topic:

Steps:
1. Click on the following link
https://www.mes-games.com/people1.php
2. Choose "Vocabulary games"
3. Click on "Memory games"
4. Choose the option "Match picture-word"
5. Finally play the game

ESTA ACTIVIDAD ES SOLO PARA TRABAJAR EN EL CUADERNO. NO ES NECESARIO ENVIAR AL CORREO.

LILIANA PAEZ
English teacher

MARCH 25th

LESSON FIVE:

POSSESSIVE PRONOUNS:

1.  Listen the song and practice the possessive pronoun:
https://www.youtube.com/watch?v=zj1D92SnsDs

2. Copy in your notebook this activity and answer the questions:

Resultado de imagen de possessive pronouns worksheet
ENVIAR LA FOTO DE LA ACTIVIDAD REALIZADA EN EL CUADERNO AL CORREO arrtess20@gmail.com PARA SER EVALUADA.

MARCH 24th

LESSON FOUR:

POSSESSIVE PRONOUNS

1. Listen and sing the song.
https://www.youtube.com/watch?v=euQWu0tQW14

2. Copy in your notebook the following information chart
Resultado de imagen de possessives pronouns FOR KIDS
3.. Look at and relates the word with the picture.

Resultado de imagen de possesives pronouns for kids
4. With the previous picture complete the graphic organizer.

Resultado de imagen de organizador grafico del pulpo
ESTA GUÍA ES SOLO PARA TRABAJAR EN EL CUADERNO. NO HAY QUE ENVIARLA AL CORREO.

LILIANA PAEZ
English Teacher

MARCH 19th

LESSON THREE:

APPEARANCE ADJECTIVE: PRACTICE ACTIVITY

1.Cut and paste in your notebook, the the photo of your favorite actor, actress, singer or athlete and write short sentences using the appearance adjectives worked in the previous two classes.

EXAMPLE:
Carlos Vives is tall.
Falcao is strong.

2. Now is your turn. Cut and paste your photo and use the appearence adjectives to describe you.

EXAMPLE:
My name is Liliana, I am tall, thin....

Note: This activity is only to do in the notebook. It is not necessary to send it to the mail.



MARCH 18th

LESSON TWO:

APPEARANCE ADJECTIVE: PRACTICE ACTIVITY

1. Watch the video and practice the pronuntiation of the adjectives. Sing the song and have fun.

https://www.youtube.com/watch?v=rrSY1dSvdio&t=43s

2. Choose five adjectives and write them in the notebook. Draw them.

3. Practices adjectives and their opposites: In the following link you will find a game about opposites.
Just drag the adjective from the right column to their correct opposite and make the pairs.

http://www.eslkidsworld.com/Interactive%20games/Grammar%20Games/Adjectives/Adjectives%20and%20their%20opposites%20quiz.html

Note: This activity is only to do in the notebook. It is not necessary to send it to the mail.

LILIANA PAEZ
English teacher.



MARCH 17th 

LESSON ONE:

APPEARANCE ADJECTIVE:

1. Watch the video carefully and repeat the words relating them to the image:


2.  According to the video,  write a list of the words (adjectives)  in your notebook and create your own vocabulary.

3. Make the following activity:


Note: After dowloading and completing the activity, the student must send the activity to the following mail arrtess20@gmail.com to be evaluated on Thursday, March 18.

LILIANA PAEZ
English teacher.