VIRTUAL CLASSES SECOND TERM
MAY 27th
LESSON TWELVE
TOPIC: DEMOSTRATIVES
1. Students will watch the videos about the use of the demostratives:
https://www.youtube.com/watch?v=foxPlNDz7Ao
https://www.youtube.com/watch?v=F4uJaaugGwk
2. Students will write and draw in the notebooks one(1) example of each demostrative seen in the video.
ESTA ACTIVIDAD NO SE DEBE ENVIAR AL CORREO.
LILIANA PÁEZ
Emglish Teacher
MAY 20th
LESSON ELEVEN
TOPIC: NUMBERS 1 TO 20 PRACTICE ACTIVITY
Students will print or copy in te notebooks the following activities
1. Label the numbers with the names below:
2. Solve the puzzle:
ESTA ACTIVIDAD NO SE DEBE ENVIAR AL CORREO.
LILIANA PÁEZ
English Teacher
MAY 18th
LESSON TEN
TOPIC: NUMBERS PRACTICE: VIDEO CALL
Liliana Páez le está invitando a una reunión de Zoom
programada.
Tema: CLASE VIRTUAL 3°C
Hora: 18 may 2020 10:30 AM Bogotá
Unirse a la reunión Zoom
https://us04web.zoom.us/j/7429239847?pwd=R3d6MGVYdzNRY3h4d0JZUjZaZHFkdz09
ID de reunión: 742 923 9847
Contraseña: 9nRTvE
MAY 13rd
LESSON NINE
TOPIC: NUMBERS 1 TO 20
1. Students will play the following games:
NUMBERS FROM 1 TO 10 PRACTICE
NUMBERS FROM 11 TO 20 PRACTICE
MEMORY GAME NUMBERS
2. Students will draw or cut the images and write sentences in the notebooks using there is or there are and the
correct numbers in letters:
EXAMPLE:
There are fourteen ice creams.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
TOMAR FOTOS DE LOS ESTUDIANTES PRACTICANDO EN LOS JUEGOS Y DEL SEGUNDO PUNTO. ENVIARLOS AL CORREO SIN FALTA EL DÍA 18 DE MAYO.
LILIANA PAEZ
English Teacher.
MAY 11st
VIDEO CALL ACTIVITY
Draw or cut and paste objects, counts them and write the quantity using there are.
Example:
there are nine balls.
TOMAR UNA FOTO A LA ACTIVIDAD Y ENVIARLA AL CORREO SIN FALTA HASTA EL DIA VIERNES 15 DE MAYO.
MAY 11st
LESSON EIGHT
TOPIC: NUMBERS FROM 1 TO 20: VIDEO CALL
Liliana Páez le está invitando a una reunión de Zoom programada.
Tema: CLASE VIRTUAL 3°C
Hora: 11 may 2020 10:30 AM Bogotá
Unirse a la reunión Zoom
https://us04web.zoom.us/j/7429239847?pwd=R3d6MGVYdzNRY3h4d0JZUjZaZHFkdz09
ID de reunión: 742 923 9847
Contraseña: 9nRTvE
LILIANA PÁEZ
English teacher.
MAY 6th
Buenos días padres de familia y estudiantes, cordial saludo.
Los siguientes códigos corresponden a los estudiantes que aún no han entregado la actividad HOW MANY PRACTICE ACTIVITY (LESSON FIVE) publicada por este medio el día 29 de abril. Agradezco sin falta enviarla el día de mañana hasta las 3:00 p.m. para su respectiva revisión y calificación.
Códigos: 1-2-4-7-15-16-17-22-25-27
A continuación la actividad correspondiente al día de hoy.
MAY 6th
LESSON SEVEN
TOPIC: HOW MANY
The sudents will record a video where they will choose a part of their house to describe it using how many for the questions and there is / there are for the answers.
EXAMPLE:
Hi, my name is Liliana and this is my bedroom.
How many beds are in my bedroom? there is one bed.
How many toys are in my bedroom? there are some toys.
EL VÍDEO DEBE SER ENVIADO AL CORREO SIN FALTA HASTA EL DÍA LUNES 11 DE MAYO.
LILIANA PÁEZ
English Teacher
MAY 4th
LESSON SIX
TOPIC: HOW MANY: VIDEO CALL
Liliana Páez
le está invitando a una reunión de Zoom programada.
Tema: CLASE
VIRTUAL 3°C
Hora: 4 mayo
2020 10:30 AM Bogotá
Unirse a la
reunión Zoom
https://us04web.zoom.us/j/7429239847?pwd=R3d6MGVYdzNRY3h4d0JZUjZaZHFkdz09
ID de
reunión: 742 923 9847
Contraseña: 9nRTvE
LILIANA PAEZ
English Teacher
APRIL 29th
Buenos días padres de familia y estudiantes, cordial saludo.
Los siguientes códigos corresponden a los estudiantes que aún no han entregado la actividad evaluativa publicada por este medio el día 22 de abril. Agradezco sin falta enviarla el día de mañana hasta las 3:00 p.m. de no enviarlas mañana, ya no serán recibidas.
Códigos:4-7-22
A continuación la actividad correspondiente al día de hoy.
APRIL 29th
LESSON FIVE
TOPIC: HOW MANY: PRACTICE ACTIVITY
ESTA ACTIVIDAD DEBE SER ENVIADA AL CORREO SIN FALTA EL DÍA LUNES 4 DE MAYO.
APRIL 27th
LESSON FOUR
TOPIC : HOW MANY : VIDEO CALL
Liliana Páez le está invitando a una reunión de Zoom
programada.
Tema: CLASE VIRTUAL DE 3°
Hora: 27 abr 2020 10:30 AM Bogotá
Unirse a la reunión Zoom
https://us04web.zoom.us/j/7429239847?pwd=R3d6MGVYdzNRY3h4d0JZUjZaZHFkdz09
ID de reunión: 742 923 9847
Contraseña: 9nRTvE
LILIANA PAEZ
English Teacher
APRIL 22nd
LESSON THREE
TOPIC: THERE IS-THERE ARE: EVALUATION ACTIVITY
1. Students will look at the picture and choose 6 elements (3 in singular and 3 in plural) and will write sentences using THERE IS and THERE ARE.
EXAMPLES:
There is a light
There are walls
REALIZAR LA ACTIVIDAD EN EL CUADERNO Y TOMAR UNA FOTO DE LAS ORACIONES Y ENVIARLA AL CORREO EL DÍA VIERNES 24 DE ABRIL SIN FALTA . NO ES NECESARIO IMPRIMIR O DIBUJAR LA IMAGEN.
APRIL 20th
LESSON TWO
TOPIC: THERE IS- THERE ARE: VIDEO CALL
INVITATION
CLASE VIRTUAL 3°C
Liliana Páez le está invitando a una reunión de Zoom programada.
Tema: Reunión Zoom de Liliana Páez Inglés 3°C
Hora: 20 abr 2020 10:30 AM Bogotá
Unirse a la reunión Zoom
https://us04web.zoom.us/j/71907219410?pwd=VGN4MkF1SXdjT2c2cnpoUTJVQmx4UT09
ID de reunión: 719 0721 9410
Contraseña: 3utV4v
LILIANA PAEZ
English Teacher
APRIL 16th
VIDEO CALL
Buenos días padres de familia y estudiantes. A continuación las indicaciones para la participar de la vídeo llamada del próximo lunes 20 de abril. Agradezco tener en cuenta las siguientes instrucciones:
- Estar puntuales en la hora indicada.
- Tener lista la cartuchera y el cuaderno de inglés con la lección 1 ya realizada. Recuerda que sobre esa lección realizaremos las explicaciones y aclararemos las dudas que tengan.
- Participar activamente de la clase respetando el turno y la palabra del compañero y pidiendo la palabra para participar.
- Copiar la dirección web que se indica debajo en la barra de direcciones de tu computador, seguir las indicaciones dadas en la plataforma y escribir correctamente el ID o código y la contraseña para acceder a la reunión.
- Buena actitud y muchas ganas de trabajar y seguir aprendiendo.
CLASE
VIRTUAL 3°C
Liliana Páez le está invitando a una reunión de Zoom programada.
Tema: Reunión Zoom de Liliana Páez Inglés 3°C
Hora: 20 abr 2020 10:30 AM Bogotá
Unirse a la reunión Zoom
https://us04web.zoom.us/j/71907219410?pwd=VGN4MkF1SXdjT2c2cnpoUTJVQmx4UT09
ID de reunión: 719 0721 9410
Contraseña: 3utV4v
LILIANA PÁEZ
English teacher
APRIL 15th
WELCOME BACK!
Queridos padres y estudiantes reciban un afectuoso saludo deseando mucha salud y bendiciones a sus hogares.
El día de hoy iniciamos nuestro segundo periodo escolar. Para ello seguiremos el horario que ha sido estipulado para trabajar la asignatura, el cual se encuentra publicado en la página web de la institución.
En el caso de 3°C tenemos los días Lunes (10:30 a.m -11:30 a.m) y Miércoles (8:00 a.m-9:00 a.m).
La clase de los días lunes serán un espacio para encontrarnos, vernos y resolver dudas e inquietudes sobre la temática que se esté trabajando así como de explicaciones sobre algún aspecto del tema que no se haya comprendido. Esta clase la iniciaremos a partir del próximo lunes; enviaré por este medio con anterioridad el link y/o la plataforma en la cual realizaremos estos encuentros.
En las clases de los días miércoles, enviaremos las actividades y talleres prácticos así como la actividad evaluativa, las cuales serán trabajadas como veníamos haciéndolo en el cuaderno y se enviarán al correo solo las que se soliciten. Las actividades solicitadas serán enviadas al correo con plazo hasta el miércoles inmediatamente siguiente; es decir ocho días para su realización y además con la posibilidad de aclarar dudas y dar explicaciones en la clase del lunes.
Envío nuevamente el correo
MAY 27th
LESSON TWELVE
TOPIC: DEMOSTRATIVES
1. Students will watch the videos about the use of the demostratives:
https://www.youtube.com/watch?v=foxPlNDz7Ao
https://www.youtube.com/watch?v=F4uJaaugGwk
2. Students will write and draw in the notebooks one(1) example of each demostrative seen in the video.
ESTA ACTIVIDAD NO SE DEBE ENVIAR AL CORREO.
LILIANA PÁEZ
Emglish Teacher
MAY 20th
LESSON ELEVEN
TOPIC: NUMBERS 1 TO 20 PRACTICE ACTIVITY
Students will print or copy in te notebooks the following activities
1. Label the numbers with the names below:
2. Solve the puzzle:
ESTA ACTIVIDAD NO SE DEBE ENVIAR AL CORREO.
LILIANA PÁEZ
English Teacher
MAY 18th
LESSON TEN
TOPIC: NUMBERS PRACTICE: VIDEO CALL
MAY 13rd
LESSON NINE
TOPIC: NUMBERS 1 TO 20
2. Students will draw or cut the images and write sentences in the notebooks using there is or there are and the correct numbers in letters:
EXAMPLE:
There are fourteen ice creams.
TOMAR FOTOS DE LOS ESTUDIANTES PRACTICANDO EN LOS JUEGOS Y DEL SEGUNDO PUNTO. ENVIARLOS AL CORREO SIN FALTA EL DÍA 18 DE MAYO.
LILIANA PAEZ
English Teacher.
MAY 11st
VIDEO CALL ACTIVITY
Draw or cut and paste objects, counts them and write the quantity using there are.
Example:
there are nine balls.
TOMAR UNA FOTO A LA ACTIVIDAD Y ENVIARLA AL CORREO SIN FALTA HASTA EL DIA VIERNES 15 DE MAYO.
LESSON TWELVE
TOPIC: DEMOSTRATIVES
1. Students will watch the videos about the use of the demostratives:
https://www.youtube.com/watch?v=foxPlNDz7Ao
https://www.youtube.com/watch?v=F4uJaaugGwk
2. Students will write and draw in the notebooks one(1) example of each demostrative seen in the video.
ESTA ACTIVIDAD NO SE DEBE ENVIAR AL CORREO.
LILIANA PÁEZ
Emglish Teacher
MAY 20th
LESSON ELEVEN
TOPIC: NUMBERS 1 TO 20 PRACTICE ACTIVITY
Students will print or copy in te notebooks the following activities
1. Label the numbers with the names below:
2. Solve the puzzle:
ESTA ACTIVIDAD NO SE DEBE ENVIAR AL CORREO.
LILIANA PÁEZ
English Teacher
MAY 18th
LESSON TEN
TOPIC: NUMBERS PRACTICE: VIDEO CALL
Liliana Páez le está invitando a una reunión de Zoom
programada.
Tema: CLASE VIRTUAL 3°C
Hora: 18 may 2020 10:30 AM Bogotá
Unirse a la reunión Zoom
https://us04web.zoom.us/j/7429239847?pwd=R3d6MGVYdzNRY3h4d0JZUjZaZHFkdz09
ID de reunión: 742 923 9847
Contraseña: 9nRTvEMAY 13rd
LESSON NINE
TOPIC: NUMBERS 1 TO 20
1. Students will play the following games:
NUMBERS FROM 1 TO 10 PRACTICE
NUMBERS FROM 11 TO 20 PRACTICE
MEMORY GAME NUMBERS
2. Students will draw or cut the images and write sentences in the notebooks using there is or there are and the correct numbers in letters:
EXAMPLE:
There are fourteen ice creams.
1.
|
2.
|
3.
|
4.
|
5.
|
6.
|
TOMAR FOTOS DE LOS ESTUDIANTES PRACTICANDO EN LOS JUEGOS Y DEL SEGUNDO PUNTO. ENVIARLOS AL CORREO SIN FALTA EL DÍA 18 DE MAYO.
LILIANA PAEZ
English Teacher.
MAY 11st
VIDEO CALL ACTIVITY
Draw or cut and paste objects, counts them and write the quantity using there are.
Example:
there are nine balls.
TOMAR UNA FOTO A LA ACTIVIDAD Y ENVIARLA AL CORREO SIN FALTA HASTA EL DIA VIERNES 15 DE MAYO.
MAY 11st
LESSON EIGHT
TOPIC: NUMBERS FROM 1 TO 20: VIDEO CALL
Tema: CLASE VIRTUAL 3°C
Hora: 11 may 2020 10:30 AM Bogotá
Unirse a la reunión Zoom
https://us04web.zoom.us/j/7429239847?pwd=R3d6MGVYdzNRY3h4d0JZUjZaZHFkdz09
ID de reunión: 742 923 9847
Contraseña: 9nRTvE
LILIANA PÁEZ
English teacher.
MAY 6th
Buenos días padres de familia y estudiantes, cordial saludo.
Los siguientes códigos corresponden a los estudiantes que aún no han entregado la actividad HOW MANY PRACTICE ACTIVITY (LESSON FIVE) publicada por este medio el día 29 de abril. Agradezco sin falta enviarla el día de mañana hasta las 3:00 p.m. para su respectiva revisión y calificación.
Códigos: 1-2-4-7-15-16-17-22-25-27
A continuación la actividad correspondiente al día de hoy.
MAY 6th
LESSON SEVEN
TOPIC: HOW MANY
The sudents will record a video where they will choose a part of their house to describe it using how many for the questions and there is / there are for the answers.
EXAMPLE:
Hi, my name is Liliana and this is my bedroom.
How many beds are in my bedroom? there is one bed.
How many toys are in my bedroom? there are some toys.
EL VÍDEO DEBE SER ENVIADO AL CORREO SIN FALTA HASTA EL DÍA LUNES 11 DE MAYO.
LILIANA PÁEZ
English Teacher
MAY 4th
LESSON SIX
TOPIC: HOW MANY: VIDEO CALL
Liliana Páez
le está invitando a una reunión de Zoom programada.
Tema: CLASE
VIRTUAL 3°C
Hora: 4 mayo
2020 10:30 AM Bogotá
Unirse a la
reunión Zoom
https://us04web.zoom.us/j/7429239847?pwd=R3d6MGVYdzNRY3h4d0JZUjZaZHFkdz09
ID de
reunión: 742 923 9847
Contraseña: 9nRTvE
LILIANA PAEZ
English Teacher
APRIL 29th
Buenos días padres de familia y estudiantes, cordial saludo.
Los siguientes códigos corresponden a los estudiantes que aún no han entregado la actividad evaluativa publicada por este medio el día 22 de abril. Agradezco sin falta enviarla el día de mañana hasta las 3:00 p.m. de no enviarlas mañana, ya no serán recibidas.
Códigos:4-7-22
A continuación la actividad correspondiente al día de hoy.
APRIL 29th
LESSON FIVE
TOPIC: HOW MANY: PRACTICE ACTIVITY
ESTA ACTIVIDAD DEBE SER ENVIADA AL CORREO SIN FALTA EL DÍA LUNES 4 DE MAYO.
APRIL 27th
LESSON FOUR
TOPIC : HOW MANY : VIDEO CALL
Liliana Páez le está invitando a una reunión de Zoom
programada.
Tema: CLASE VIRTUAL DE 3°
Hora: 27 abr 2020 10:30 AM Bogotá
Unirse a la reunión Zoom
https://us04web.zoom.us/j/7429239847?pwd=R3d6MGVYdzNRY3h4d0JZUjZaZHFkdz09
ID de reunión: 742 923 9847
Contraseña: 9nRTvE
LILIANA PAEZ
English Teacher
APRIL 22nd
LESSON THREE
TOPIC: THERE IS-THERE ARE: EVALUATION ACTIVITY
1. Students will look at the picture and choose 6 elements (3 in singular and 3 in plural) and will write sentences using THERE IS and THERE ARE.
EXAMPLES:
There is a light
There are walls
REALIZAR LA ACTIVIDAD EN EL CUADERNO Y TOMAR UNA FOTO DE LAS ORACIONES Y ENVIARLA AL CORREO EL DÍA VIERNES 24 DE ABRIL SIN FALTA . NO ES NECESARIO IMPRIMIR O DIBUJAR LA IMAGEN.
APRIL 20th
LESSON TWO
TOPIC: THERE IS- THERE ARE: VIDEO CALL
INVITATION
CLASE VIRTUAL 3°C
Liliana Páez le está invitando a una reunión de Zoom programada.Tema: Reunión Zoom de Liliana Páez Inglés 3°C
Hora: 20 abr 2020 10:30 AM Bogotá
Unirse a la reunión Zoom
https://us04web.zoom.us/j/71907219410?pwd=VGN4MkF1SXdjT2c2cnpoUTJVQmx4UT09
ID de reunión: 719 0721 9410
Contraseña: 3utV4v
LILIANA PAEZ
English Teacher
APRIL 16th
VIDEO CALL
Buenos días padres de familia y estudiantes. A continuación las indicaciones para la participar de la vídeo llamada del próximo lunes 20 de abril. Agradezco tener en cuenta las siguientes instrucciones:
- Estar puntuales en la hora indicada.
- Tener lista la cartuchera y el cuaderno de inglés con la lección 1 ya realizada. Recuerda que sobre esa lección realizaremos las explicaciones y aclararemos las dudas que tengan.
- Participar activamente de la clase respetando el turno y la palabra del compañero y pidiendo la palabra para participar.
- Copiar la dirección web que se indica debajo en la barra de direcciones de tu computador, seguir las indicaciones dadas en la plataforma y escribir correctamente el ID o código y la contraseña para acceder a la reunión.
- Buena actitud y muchas ganas de trabajar y seguir aprendiendo.
CLASE
VIRTUAL 3°C
Liliana Páez le está invitando a una reunión de Zoom programada.Tema: Reunión Zoom de Liliana Páez Inglés 3°C
Hora: 20 abr 2020 10:30 AM Bogotá
Unirse a la reunión Zoom
https://us04web.zoom.us/j/71907219410?pwd=VGN4MkF1SXdjT2c2cnpoUTJVQmx4UT09
ID de reunión: 719 0721 9410
Contraseña: 3utV4v
LILIANA PÁEZ
English teacher
APRIL 15th
WELCOME BACK!
Queridos padres y estudiantes reciban un afectuoso saludo deseando mucha salud y bendiciones a sus hogares.
arrtess20@gmail.com
Solicito ser muy puntuales en el envío de las actividades ya que esto facilitará un mejor control y toma de notas.
Agradezco nuevamente todo el empeño y responsabilidad mostrados durante el periodo anterior y los exhorto a continuar con ese mismo ánimo y entrega.
A continuación publico la primera sesión de este periodo.
APRIL 15th
LESSON ONE
TOPIC: THERE IS-THERE ARE: EXPLANATION
1. Students will watch the tutirial videos about there is and there are, expressions used for talking about existence.
2. Students will copy in the notebook tyhe following chart with the explanation about the topic:
THERE IS = HAY = THERE ARE
You use “there is” for SINGULAR NOUNS
You use “there are” for PLURAL NOUNS
+ There is a car
+There are 3 cars
+ There is a teacher
+There are some teachers
- There is not a car
-There are not cars
- There is not a teacher
-There are not teachers
Is there a car? Yes, there is/
No, there isn´t
Are there cars? Yes there are/
No there aren’t.
Is there a teacher? Yes, there is/ No, there is not
Are there teachers? Yes there are/
No there aren´t.
3. PRACTICE EXERCISES (copy in the notebook)
Complete the word with the correct expressions THERE IS or THERE ARE:
a. ______________________ some pictures.
b. ______________________ a carrot.
c. ______________________ 10 girls.
d. ______________________ some students.
e. ______________________ an apple.
f. ______________________ many doctors.
g. _____________________ one tree.
h. _____________________ glasses of water.
ESTA ACTIVIDAD NO SE DEBE ENVIAR AL CORREO.
MARCH 30th
A continuación publico la primera sesión de este periodo.
APRIL 15th
LESSON ONE
TOPIC: THERE IS-THERE ARE: EXPLANATION
1. Students will watch the tutirial videos about there is and there are, expressions used for talking about existence.
2. Students will copy in the notebook tyhe following chart with the explanation about the topic:
THERE IS = HAY = THERE ARE
|
|
You use “there is” for SINGULAR NOUNS
|
You use “there are” for PLURAL NOUNS
|
+ There is a car
|
+There are 3 cars
|
+ There is a teacher
|
+There are some teachers
|
- There is not a car
|
-There are not cars
|
- There is not a teacher
|
-There are not teachers
|
Is there a car? Yes, there is/
No, there isn´t
|
Are there cars? Yes there are/
No there aren’t.
|
Is there a teacher? Yes, there is/ No, there is not
|
Are there teachers? Yes there are/
No there aren´t.
|
3. PRACTICE EXERCISES (copy in the notebook)
Complete the word with the correct expressions THERE IS or THERE ARE:
a. ______________________ some pictures.
b. ______________________ a carrot.
c. ______________________ 10 girls.
d. ______________________ some students.
e. ______________________ an apple.
f. ______________________ many doctors.
g. _____________________ one tree.
h. _____________________ glasses of water.
FELICITACIONES.
Queridos padres y estudiantes de 3°C buenas noches y cordial saludo.
Quiero felicitarlos por el compromiso, entrega, orden y responsabilidad que han tenido en la realización de las actividades programadas en la asignatura.
La gran mayoría de estudiantes ya han entregado las actividades:
1. Weather ( cinco recortes y sus respectivas oraciones sobre el clima que representa la imagen)
2. Clothes (vídeo)
Los invito a revisar cual de estas les hace falta y hacer el envío por favor.
Los siguientes códigos hacen falta por entregar, los motivo a desarrollarlas y enviarlas hasta el día de mañana están a tiempo:
Weather: 4-7-15-18-27
Vídeo: 4-7-9-10-15-18-19-27-29
Si alguno de los códigos mencionados ya envió la o las actividades agradezco me envíe un correo con el pantallazo de la calificación realizada por mi.
Nuevamente mis agradecimientos por su compromiso en esta situación que para todos ha sido de gran aprendizaje.
Bendecida noche y descanso
LILIANA PAEZ
English Teacher
MARCH 18th
PARA TENER EN CUENTA
Buenos días padres de familia y estudiantes, cordial saludo.
Quiero informarles que no todas las actividades que se programan deben ser enviadas al correo; sólo se enviarán aquellas que se pidan.
Para tener evidencia de las actividades realizadas en casa, se hace necesario tomar foto de cada una de ellas y crear un archivo con las fechas respectivas y el nombre del estudiante o la estudiante y enviarlo al correo (arrtess20@gmail.com) los días viernes.
Aprovecho para agradecer la disponibilidad, la colaboración y el empeño mostrado en la realización de estas actividades.
LILIANA PAEZ
English teacher.
MARCH 17th
Good morning parents and students.
The activities corresponding to the English subject , will be uploaded on the blog according to the usual class schedule:
3° grade C: Monday, Wednesday and Friday
Thanks for your valuable collaboration.
LILIANA PAEZ
English teacher.
ENGLISH VIRTUAL ACTIVITIES
MARCH 30th
LESSON FIVE
THE WEATHER ACTIVITY REVIEW
ESTA ACTIVIDAD NO DEBE SER ENVIADA AL CORREO.
MARCH 27th
LESSON FOUR
CLOTHES AND WEATHER: GAMES
I send the followings links where you will find games about clothes and weather that will help you practice. Have fun!
https://www.eslgamesplus.com/weather-clothes-vocabulary-memory-game-for-esl/
https://www.eslgamesplus.com/weather-vocabulary-esl-memory-game-for-beginners/
https://www.freddiesville.com/games/clothes-word-search-puzzle-online/
RECUERDEN ENVIAR EL VÍDEO AL CORREO HASTA EL DÍA LUNES 30 DE MARZO.
LILIANA PAEZ
English Teacher
MARCH 25th
LESSON FIVE
THE WEATHER ACTIVITY REVIEW
1 1. Students will play an interactive game about different
weather. Then they will have to draw and to write one sentence for each couple
of words formed in the game.
ESTA ACTIVIDAD NO DEBE SER ENVIADA AL CORREO.
MARCH 27th
LESSON FOUR
CLOTHES AND WEATHER: GAMES
I send the followings links where you will find games about clothes and weather that will help you practice. Have fun!
https://www.eslgamesplus.com/weather-clothes-vocabulary-memory-game-for-esl/
https://www.eslgamesplus.com/weather-vocabulary-esl-memory-game-for-beginners/
https://www.freddiesville.com/games/clothes-word-search-puzzle-online/
RECUERDEN ENVIAR EL VÍDEO AL CORREO HASTA EL DÍA LUNES 30 DE MARZO.
LILIANA PAEZ
English Teacher
MARCH 25th
LESSON THREE:
CLOTHES
1. Students will watch the video about clothes and they
will copy the vocabulary in their notebooks.
2. Record a short video of you when
you will describe your clothes.
EXAMPLE.
I am wearing red skirt, blue shirt, black shoes, etc…
SOLO SE DEBE ENVIAR AL CORREO (arrtess20@gmail.com) EL PUNTO 2 HASTA EL DÍA 27 DE MARZO. EL PUNTO 1 SE TRABAJARÁ EN EL CUADERNO.
MARCH 20th
LESSON TWO
THE WEATHER
1. Students will watch and listen the song about the weather in order to practice the vocabulary learned.
https://www.youtube.com/watch?v=1o4G9VJAWdQ
2. The students will look for 5 images of places in magazines where they can see different weather. They will cut them and stick on their notebooks to write to each one of them descriptive sentences like in the example.
E EXAMPLE: HOW IS THE WEATHER
LIKE IN RUSSIA?
It is cold, it is snowy
and it is cloudy.
Note: Take a photo of this activity
and send to the mail arrtess20@gmail.com on MARCH 24
MARCH 18th
LESSON ONE:
THE WEATHER
1. Students will watch the video about weather and the common expression and vocabulary used for talking about it.
https://www.youtube.com/watch?v=EYsOqNseS8s
2. Students will draw in their notebooks the images about weather and they will write the correct expression used for it.
Example:
1. How is the weather like? It is sunny
2. ____________ ____________
3. _____________ ______________
4. _______________ _____________
5. _______________ ______________
6.____________________________
7. ______________ ___________
2. Students will play the memory game about weather in order to practice the learned vocabulary
https://www.eslgamesplus.com/weather-vocabulary-esl-memory-game-for-beginners/
Note: This activity is only to do in the notebook. It is not necessary to send it to the mail.
LILIANA PAEZ
English teacher.